אנשים רבים, מגיעים לנטוורקינג,על מנת לקבל עסקאות מחבריהם לקבוצה.
רבים עוזבים לאחר זמן מה, בטענה שלא קיבלו הפניות.
ראשית, חשוב להבין, שנטוורקינג, כמו בכל מערכת יחסים. לוקח זמן, במיוחד אם אנו מעוניינים שזו תהיה מערכת יחסים לטווח ארוך ומשמעותית.
שנית, אם אתה רוצה לקבל, שוב, כמו בכל מערכת יחסים, קודם תיתן! וזו לא סתם קלישאה.
להיות נטוורקר אמיתי ואפקטיבי זה אומר ליצור מה שיותר הפניות לבעלי עסקים אחרים.
איך ליצור הפניות לבעלי עסקים אחרים?
לצרוך את שירותיהם של חבריי לקבוצה- אין חכם כבעל ניסיון.
הכי קל לספר מחוויה אישית. לכן, ככל שיהיו לי יותר חוויות של חברי ל"נטוורקינג", כך יהיה לי קל יותר ליצור הפניות.
לספר על בעל העסק-
אם לא ניסיתי את המוצר ו/או השירות (מה לעשות אם אני גבר ואני לא יכול לחוות דולה?)
אספר על בעלת העסק, ועל הרושם שלי ממנה. לדוגמא: היא עושה רושם רציני, נראית אמינה ואכפתית ומאמינה במוצרים שלה. ניתן גם להשתמש בסיפורים ששמעתי אליה מאחרים, שחוו אותה.
לקחת אחריות על יצירת הקשר ולא על "סגירת עסקה". אפשר לתת מספר טלפון, אפשר להתקשר באותו רגע, אפשר לתת את הטלפון של הלקוח ורצוי לבצע מעקב שאכן בוצעה שיחה. אנשים רבים דוחים את השיחה הראשונה זה לא אומר בהכרח שלא רוצים.
להגדיר לעצמי יעדים ברורים
על מנת להפנות לאחרים, עליי להיות ממוקדת, הגדירי יעדים. כמה פגישות אחד על אחד אעשה, הגדירי כמה הפניות מינימום את מתכוונת לעשות.
להביא אורחים לקבוצה-
ככל שאני מביאה יותר אורחים לקבוצה, כך אני מגדילה את החשיפה של חבריי לקבוצה, ליותר אנשים .
ליזום מענה לצורך שעוד לא הועלה ע"י סביבתי.
לערוך חוגי בית, לחבר מקבוצתי, על מנת לאפשר לו לחשוף את העסק שלו למעגל נוסף של אנשים, שלא היה מגיע אליהם, בלעדי..
להציע למכרים באופן יזום שירות/מוצר של אנשים אחרים איתם אנחנו באים במגע עסקי. "היום פגשתי אישה מדהימה, וחשבתי עלייך בגלל ה..שסיפרת לי.
לפנות לגננת ולהציע לה רעיון למתנות סוף שנה שמייצר חבר קבוצתי.
ליצור זמינות של פרטי העסקים שאני רוצה בייקרם-
במהלך הפגישה,חשוב מאוד לרשום בפנקס את השם, הפרטים ואיזה סוג הפניות/לקוחות מבקשים. אחרת- אין לקבוצה משמעות! מפגש הקבוצה הוא רק ה"פרומו", מירב העבודה, נעשית אחריו.
להיפגש אחד על אחד, להכיר, לשמוע מקרוב על בעל העסק, ללמוד עליו יותר, מה הוא מחפש, לרדת לעומקם של דברים. ולא לשכוח לקחת מספרי טלפון ודרכי התקשרות.
מאגר מידע זמין ואיכותי של בעלי עסקים
להכין קלסר (או אלבום כרטיסי ביקור) לפי תחומי פעילות בעלי עסק לבית, תומכי עסק, תומכי גוף, תומכי הורות ולידה, אקולוגיה,מקצועות משיקים, ועוד. כנ"ל במחשב. כשאשמע שמישהו מחפש הפעלה ליום הולדת, מיד אספר לו על הליצנית המקסימה שאני מכירה, ואתן לו פרטי התקשרות.
טימינג לביצוע הפניות:
רצוי שביצוע ההפניה והקישור בין אנשים יהיה בהקדם האפשרי, לפני שתעבור התחושה של הרצון הטוב והכוח לעזור במיידי. חשוב להקדיש מחשבה, למי אני יכול לעזור? קצת לפני שאנחנו מתפנים למטלות האין סופיות של העסק העצמאי שלנו.
אקסטרה מאמץ: הצעה למשקיענים בלבד!
עצות למי שרוצה למנף את היכולת לקדם אחרים, ולא רק "על הדרך"
שיטת אחד אחד: לבחור בכל שבוע/חודש אדם אחד בו אני מתרכזת ומקדמת. אפשר ורצוי לבקש מבעל העסק לכיוונים ספציפיים ומדויקים כיצד אפשר לעזור לקדם את העסק שלו.
תחום החודש- בכל חודש לבחור תחום אחד שאליו אצור הפניות. להקדיש זמן, מחשבה ולהתקשר לאנשים שיכולים להיעזר בתחום זה.
זכרו: "לכל סיר יש מכסה". -לכל אדם יש צרכים ויש מי שיכול למלא לו את הצרכים.
בהפניה עסקית, ייתכן ואתה מגשים ייעוד, להפגיש בין אנשים שאילולא אתה לא היו נפגשים.
תמיד זה מסתיים בwin win.
טל מזור, מנהלת ארגון אמ"א שפ"ע- מרחב התפתחות עסקית לנשים, המאפשר לכל אישה, ולאמהות בפרט, להיות עצמאית, אבל לא לבד! הרשמי, חינם, לקבלת שיעורים לקידום העסק שלך, ישירות למסך המחשב!http://www.ima-shefa.com